Saturday, November 6, 2010

Buenas noches

Det var godis i paketet! Och ett fantastiskt brev från en fantastisk vän. Och hur gott godiset än var så är det inget  mot gesten. Så himla fint. Tack!

Igår kväll var Maja, Ana och jag på bio. Vi såg Eat, Pray, Love. Jag minns att en kompis jag umgicks med för ett par år sedan rekommenderade mig att läsa boken. Blev aldrig av. Men nu kan jag förstå varför, jag såg verkligen  henne i hela filmen. Tyckte att den var ganska långsam om jag ska vara ärlig. Men jag kan tänka mig att den är bra som bok. Och jag kan verkligen tänka mig att hon tyckte att den var bra.


Nu ska jag gå och lägga mig. Ska upp rätt tidigt imorgon bitti. Följa med ett par kompisar till en sjunde-dags-adventist-kyrka. Eller hur man nu skriver det. Blir spännande. Det är byxförbud och kjoltvång. Perfekt eftersom jag har med mig en stor variation av klänningar och kjolar i min utbytesstudent-i-ett-varmt-land-garderob. Shorts och linne eller shorts och linne? ;)
Det är för övrigt inte särskilt varmt här längre. Och nu menar jag det på riktigt. Asså, såklart det inte är kallt som hemma i Sverige, men det är för kallt. Det varmaste jag har att ta på mig på morgonen är en hoodie och det räcker inte. Fy så kallt det är.

Åh! Måste ju också berätta att jag nu bestämt vad jag ska göra dagarna efter terminen är slut och innan jag sätter mig på det sketna flyget hem igen. Jag och en dansk tjej drar till Yucatan-halvön! Det blir inget Kuba, vet inte om jag skrivit om det här, men det var planen ett tag. Visade sig dock vara en dyr plan så vi struntade i den. Istället drar vi till Playa del Carmen för sol, bad och snorkling, och så ska vi kolla på Chichen Itza, en pyramid från Maya-tiden. Med mera. Efter ungefär en vecka drar jag till Mexico City och hinner träffa två mexikanska kompisar under mina två dagar där, så himla lycklig att det funkar att träffa dem! Längtar!

Nä, läggdags var det. Hoppas ni har en skön lördagmorgon hemma!
Paz, amor y nachos.

1 comment:

  1. Kul att du trivs så bra! Sjukt va tiden går fort, för du kommer ju hem snart och även om du inte längtar så gör jag det :). Jag ska ha en skön hemmaensammysalördag idag, saknar dig!

    /lillebror

    ReplyDelete