Tuesday, November 30, 2010

Why do all good things come to an end...?

Nä hörni, här var det ju dåligt uppdaterat... Först för att jag hade så mycket att plugga, sen för att jag blev klar och hade för mycket roligt för mig för att hinna skriva blogginlägg och till sist för att jag tappade lusten efter att min dator pajade igen och det nu fattas mig massa bilder...Suck.

Nu är det i alla fall bara dagar kvar till jag lämnar Monterrey. På fredag närmare bestämt. Ganska blandade känslor inför det...Tråkigt att lämna den här terminen bakom sig. Underbart att få åka på semester. Skönt att komma hem och bli ompysslad av mammi. Men för att inte deppa ihop över att min utbytestermin tog slut så fort så försöker jag fokusera på det som jag inte kommer att sakna: [1]den eländing kylan i lägenheten (jag vet att det är mycket kallare hemma, men ni har det i alla fall varmt när ni sover och är inomhus!), [2] det funktionsodugliga köket med luckor som man måste ha två händer för att öppna och en diskbänk utan kant så att man alltid får en pöl på golvet när man diskar (jaja, det kan ju låta som petitesser, men jag försöker ju som sagt att fokusera på det negativa), [3] att alltid behöva argumentera om priser eftersom taxichaufförer och andra hela tiden tror att de kan (och ofta lyckas i slutänden) ta ut högre priser av oss bara för att vi är blonda, [4] härjandet i lägenheten ovanför, [5] att inte kunna gå hem själv när man varit ute, [6] hm..vad mer..? jo! vår otrevliga toalett ska bli skönt att slippa... kommer inte på nåt mer just nu, men det är ju en liten lista i alla fall =)

Ikväll blir det hejdå-middag med tjejerna och efter det är det sista internationella kvällen på en bar som heter Recontra. Förmodligen sista gången jag ser många av de andra utbytesstudenterna.

På fredag då..då sätter jag mig på flyget till Cancún. Ni vet, dit amerikanska studenter åker på spring break, och i största allmänhet ett amerikanskt turistställe. Låter inte så spännande eller hur? Tanken var först att inte stanna där något alls, utan att åka därifrån till Playa del Carmen och Tulum. Vilket fortfarande är planen i och för sig, men efter att ha fått en inbjudan att bo i en kompis semesterhus precis på stranden och få använda deras bil för att göra dagstripper så kändes Cancún ändå som ett bra alternativ :). Så innan vi lämnar Yucatan-halvön så spenderar vi ett par dagar, åtminstone, där. Ska bli underbart!! Kan inte fatta att jag redan på lördag ligger på stranden, i värmen!! Åh..

Hur som helst. Nu måste jag ta en tupplur (till, hehe). Är så galet trött. Vi hörs!

2 comments:

  1. SNART KOMMER DU HEEEEM! :D njut av semestern, den är du såå värd!

    ReplyDelete
  2. Du anar inte hur avis jag är!!! Ta med mig!!!!!!!!

    /lillebror

    ReplyDelete