Saturday, October 30, 2010

Hemmadag

Idag sitter jag hemma och pluggar. Ska skriva en himla massa sidor om Hugo Chavez and the new left in Latin America. Lätt. Eh. Har så svårt att koncentrera mig innan jag kommit fram till hur upplägget ska se ut och jag hittat bra information.
Vaknade i panik imorse och när jag såg att klockan redan var nio så flög jag upp ur sängen, bara för att inse att det är lördag och att nio faktiskt är rätt tidigt. Jag tog tag i diskborsten och sopkvasten och nu är lägenheten skinande ren (hehe, knappast). Dessutom tvättar jag flera veckor gammal tvätt så jag blir lite som en ny människa idag =)

Igår kväll var jag på Halloween-fest i San Pedro. De tycker tydligen att Halloween är en stor grej här, så då är det ju bara att haka på. Jag och två andra svenska tjejer hade på eftermiddagen tagit oss till en affär fylld med kläder och attiraljer med denna helg som enda syfte. Festen i sig var lagom skoj i ärlighetens namn. När Martin fick panik på all gul färg i ansiktet så kände jag också att kunde vara dags att lämna, så vi gav oss ut för att hitta en taxi. Lättare sagt än gjort! Huset som festen var i låg långt upp på nåt berg i San Pedro och vi fick gå länge för att ens hitta en traffikerad gata. Väl där var det inte en enda taxi som ville stanna för oss. Galet vad vi frös. Till sist kommer två polisbilar. Toppen tänker jag. Nu förlorar vi alla möjligheter till att ta oss hem. Det kommer bli en lååång och kall promenad hem. Ana min förvåning när det visade sig att de bara ville hjälpa oss; de åkte till och med iväg och beställde en taxi åt oss, och sen väntade de där med oss på den! När det sen dröjde ett tag för taxin att dyka upp stoppade de en annan taxi, som var beställd till någon annan, och tvingade honom att köra hem oss. Haha. Underbart.


 En ängel, Dracula och en skotte
(Haha, tänderna fick mig att se helt retarded ut. Istället för bara lite alltså ;))
 Bart and the bridezillas


Vad händer här egentligen?

2 comments:

  1. Är du drakula? Vem är den snygge skotten?

    ReplyDelete
  2. Haha, vem är L? :)
    Skotten är kanadensare, ska hälsa honom att han är snygg ;)

    ReplyDelete